EULA
1. DEFINITIES EN INTERPETATIE
1.1. Voor de toepassing van deze EULA zullen de volgende begrippen de volgende betekenis hebben:
“Abonnement” zal betekenen elke overeenkomst tussen Replay VR en een Gebruiker dewelke deze Gebruiker het recht geeft om de Software te gebruiken volgens de voorwaarden van de EULA.
“Cookie Policy” zal betekenen het beleid van Replay VR aangaande het gebruik van cookies met betrekking tot de Replay VR Software, te raadplegen op https://replayvr.be/privacy-policy/.
“Documentatie” zal betekenen alle documentatie, materialen of andere communicatiemiddelen die verband houden met de Replay VR Software.
“Embedded Software” zal betekenen Software die eigendom is van een derde partij en die door Replay VR is geïntegreerd in de Software.
“EULA” zal betekenen deze licentieovereenkomst voor eindgebruikers (End User License Agreement), dewelke van toepassing is op de contractuele relatie tussen een Gebruiker en Replay VR naar aanleiding van het afsluiten van een Abonnement.
“Gebruiker” zal betekenen de gebruiker van de Software dewelke gebruik maakt van de Software op basis van een geldig Abonnement.
“Grote Release” zal betekenen een nieuwe versie (Ŋ + n) van de Software (inclusief de juiste laadbestanden, voorbereidend materiaal, implementatieinstructies en relevante documentatie) die extra functies bevat, evenals aanpassingen zoals die onder een Kleine Release worden geleverd. Een Grote Release vervangt de toenmalige versie van de Software volledig;
“Intellectuele (Eigendoms)rechten” zal betekenen auteursrechten, octrooien, merken, modellen- en databankrechten, rechten in vertrouwelijke informatie of bedrijfsgeheimen, rechten in domeinnamen, en eender welke andere intellectuele eigendomsrechten (al dan niet geregistreerd, thans bestaand of nog te ontwikkelen) wereldwijd, met inbegrip van alle rechten met betrekking tot aanvragen en hangende registraties en het recht om schadevergoeding wegens inbreuk (gerechtelijk) te vervolgen en te bekomen;
“Interface” zal betekenen een computerprogramma of -adapter die de input- en outputpunten van de informatiestromen van de Software specificeert en die een volledige interoperabiliteit mogelijk maakt tussen de Software enerzijds en alle andere hardware, software en/of systemen die aanwezig zijn in het netwerk of de infrastructuur van de Gebruiker, ongeacht of deze eigendom zijn van de Gebruiker of van een andere derde partij, anderzijds;
“Kleine Release” zal betekenen een nieuwe versie van de Software die, naast mogelijke correcties, verbeteringen aan de huidige werking en functionaliteiten omvat, maar zonder significante nieuwe functionaliteit toe te voegen. Een Kleine Release omvat onder andere de volgende aanpassingen;
a) Correcties,
b) Verbeteringen in de Software die leiden tot een snellere, eenvoudigere of betere uitvoering van de huidige functies,
c) Technische verbeteringen die nodig zijn om de “state of the art”-uitvoering van de Software op peil te houden,
d) Aanpassingen die nodig zijn om de evolutie van de versies van de Software te volgen, met inbegrip van de wijzigingen die nodig zijn om de vervanging van de Software van derden te kunnen verwerken als gevolg van de stopzetting van de ondersteuning ervan,
e) Aanpassingen als gevolg van enige regelgeving opgelegd door een Belgische of Europese overheid. (bv. GDPR),
“Licentienemer” zal betekenen de Gebruiker van de Replay VR Software dewelke gebruik maakt van de Software op basis van een geldig Abonnement.
“Licentievergoeding” zal betekenen de vergoeding die door de Licentienemer verschuldigd is zoals gedefinieerd in artikel 3 voor de rechten om de Replay VR Software te gebruiken.
“Ontwikkelingen” zal betekenen het geheel van Kleine Releases, Grote Releases, Interfaces, uitbreidingen, wijzigingen, productconfiguraties, productconfiguratiewijzigingen, foutcorrecties en alle bijbehorende documentatie met betrekking tot de Software en dewelke Replay VR van tijd tot tijd doorvoert.
“Persoonsgegevens” zal betekenen iedere informatie betreffende een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon; als identificeerbaar wordt beschouwd een natuurlijke persoon die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name aan de hand van een identificator zoals een naam, een identificatienummer, locatiegegevens, een online-identificator of van een of meer specifieke elementen die kenmerkend zijn voor de fysieke, fysiologische, genetische, psychische, economische, culturele of sociale identiteit van die natuurlijke persoon;
“Privacy Policy” zal betekenen de policy van Replay VR met betrekking tot het verwerken van persoonsgegevens van de gebruikers van de Replay VR Software, te raadplegen op https://replayvr.be/privacy-policy/;
“Software” zal betekenen het computerprogramma, de softwaremodules en/of de softwarepakketten zoals beschreven in de Documentatie, al dan niet ter online beschikbaar, met inbegrip van alle Nieuwe Versies en Ontwikkelingen.
“Replay VR” zal betekenen Replay VR, vennootschap in oprichting bv, met zetel te 3600 Genk, Houtparklaan 5 bus 21, en met ondernemingsnummer (vennootschap in oprichting).
“Replay VR Software” zal betekenen de Software, zoals in licentie gegeven door Replay VR aan de Licentienemer, in overeenstemming met de EULA. De in licentie gegeven Sotware omvat alle Nieuwe Versies en Ontwikkelingen.
“Vertrouwelijke Informatie” zal betekenen alle administratieve, commerciële, financiële, technische, operationele informatie, in de ruimste zin, die betrekking heeft op de Partijen, hun activiteit en bedrijfsvoering, klanten, leveranciers, werkmethodes, marketing, budget, werknemers en toekomstige projecten en zulks ongeacht of informatie al dan niet als dusdanig werd aangemerkt;
Wordt evenwel niet als Vertrouwelijke Informatie beschouwd:
a) informatie waarvan kan worden aangetoond dat zij, op het ogenblik dat deze informatie aan een andere Partij wordt bekendgemaakt, reeds algemeen gekend was, of die op om het even welk wijze algemeen bekend geraakt, op een andere manier dan door de schending door een der Partijen van een verbintenis vervat in deze Overeenkomst of door een bron van dergelijke informatie die gebonden was door een geheimhoudingsovereenkomst of door enige verbintenis om dergelijke informatie niet bekend te maken;
b) informatie die op een wettelijke manier ter kennis is gekomen van de andere Partij of die op een wettelijke wijze aan de andere Partij wordt ter kennis gebracht door een bron, andere dan de Partij, eigenaar van deze informatie, diens bestuurders, directie, personeel, vertegenwoordigers, aangestelden, raadslieden en adviseurs;
c) informatie waarvan de bekendmaking vereist is door de wet of door een rechterlijke of andere overheidsbeslissing, van welke aard ook.
2. LICENTIE
2.1. Replay VR verleent aan de Licentienemer, die accepteert, een niet-exclusief, wereldwijd, niet-overdraagbaar recht om de Software (met inbegrip van Embedded Software) te installeren en te gebruiken onder de voorwaarden en bepalingen die in deze EULA worden uiteengezet en in overeenstemming met de instructies zoals opgenomen in de Documentatie en met de Belgische wetgeving.
2.2. De Licentienemer heeft het recht om de Software:
(a) te gebruiken in overeenstemming met de bepalingen van deze EULA, de Documentatie en de Belgische wetgeving.
2.3. Het is de Licentienemer verboden om:
a) De software te verkopen, te verhuren, te leasen, te (her)distribueren, te verspreiden, te reproduceren, op de markt te brengen of commercieel te exploiteren;
b) De Software te wijzigen, te hacken, te disassembleren, te decompileren of aan reverse engineering te onderwerpen;
c) De Software, of een deel daarvan, te kopiëren ), te wijzigen, te verbeteren of er afgeleide werken van te creëren;
d) De Software te gebruiken op een illegale manier, of voor onwettige, schadelijke, onverantwoordelijke of ongepaste doeleinden, dan wel op een manier die deze EULA schendt.
3. VERGOEDING
3.1. Als tegenprestatie voor de aan de Licentienemer verleende rechten, betaalt de Licentienemer aan Replay VR maandelijks een Licentievergoeding.
3.2. Replay VR zal de Licentievergoeding voor het eerst factureren bij de ondertekening van een Abonnement overeenkomstig deze EULA en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Replay VR, te raadplegen op www.replayvr.be/algemenevoorwaarden. De facturatie van de licentievergoeding voor de daaropvolgende periode zal maandelijks gebeuren.
3.3. Replay VR behoudt zich het recht voor om de Licentievergoeding eenzijdig te wijzigen. Zij zal de Gebruiker van dergelijke wijzigingen in kennis stellen.
4. GARANTIES
4.1. De Software wordt beschouwd als een verzameling van objectcode die de functionaliteit uitvoert zoals gedefinieerd in de specificaties op de datum van installatie (“as is”). Alle nieuwe versies van de in licentie gegeven Software zullen tenminste dezelfde of een vergelijkbare functionaliteit bevatten als de vorige versie van de in licentie gegeven Software, behalve wanneer Replay VR in staat is aan te tonen dat deze functionaliteit niet door de Licentienemer wordt gebruikt.
4.2. Replay VR garandeert dat zij over de nodige rechten beschikt om de Licentienemer de licentierechten te verlenen zoals omschreven in deze EULA.
4.3. Replay VR garandeert dat de Software ontworpen, ontwikkeld en getest is in overeenstemming met algemeen aanvaarde industriële praktijken en standaarden.
4.4. De Software zal door Replay VR aan de Licentienemer ter beschikking worden gesteld overeenkomstig en in overeenstemming met de specificaties.
5. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
5.1. De Licentienemer erkent dat alle Intellectuele Eigendomsrechten met betrekking tot de Software, te allen tijde de exclusieve eigendom zijn en blijven van Replay VR, dan wel van haar licentiegever. De Licentienemer beschikt over geen enkel recht met betrekking tot de Intellectuele Eigendomsrechten op de Software, behoudens indien ander overeengekomen in deze EULA.
5.2. De Licentienemer zal zich onthouden van het stellen van handelingen die de Intellectuele Rechten van Replay VR, zelfs enkel potentieel, schade kunnen toebrengen.
5.3. De Licentienemer stemt ermee in dat niets in deze EULA bedoeld is om de reeds bestaande of later verworven Intellectuele Eigendomsrechten van een Partij over te dragen en dat alle Intellectuele Eigendomsrechten op alle verslagen, materialen, informatie, documenten, ontwerpen, logo’s of andere informatie van welke aard dan ook die door een Partij wordt verstrekt of beschikbaar wordt gesteld, te allen tijde de exclusieve eigendom van die Partij zullen zijn en blijven. In geen geval zal enige voorwaarde van de EULA zo worden geïnterpreteerd dat zij een overdracht of licentie op de Intellectuele Eigendomsrechten van een van de partijen inhouden, behoudens uitdrukkelijk bepaald in de EULA.
6. DUUR EN BEËINDIGING
6.1. Testperiode.
Het is mogelijk de software te testen tegen een verhoogd tarief gedurende 3 maanden.
Behoudens schriftelijke opzegging per aangetekend schrijven aan de andere partij uiterlijk 15 dagen voor het einde van deze testperiode, wordt deze overeenkomst omgezet in een Abonnement zoals bepaald in 6.2
Indien er geen testperiode wordt overeengekomen, is meteen artikel 6.2 van toepassing.
6.2. De EULA is geldig vanaf het afsluiten van een Abonnement door de Gebruiker, en geldt voor een periode van twee jaar.
6.3. Behoudens schriftelijke opzegging per aangetekend schrijven aan de andere partij uiterlijk 3(drie) maand voor het verstrijken van de bepaalde duurtijd van twee jaren (jaarabonnement), wordt de EULA onder dezelfde voorwaarden stilzwijgend verlengd voor opeenvolgende periodes van 1 (één) jaar . De Licentienemer heeft geen recht om de EULA te beëindigen gedurende de duurtijd van de EULA.
6.4. Replay VR heeft het recht, zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn, de EULA te beëindigen door de Licentienemer hier schriftelijk van in kennis te stellen en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. In een dergelijk geval zal Replay VR de door de Licentienemer betaalde Licentievergoeding restitueren voor de periode die als gevolg van de vroegtijdige beëindiging van de EULA niet door een licentie wordt gedekt.
6.5. Niettegenstaande andersluidende bepalingen in deze EULA, heeft Replay VR het recht om de EULA, met onmiddellijke ingang, rechterlijke tussenkomst en zonder enige opzeggingsvergoeding, per aangetekend schrijven te beëindigen in het geval van:
(i) substantiële tekortkoming in hoofde van de Licentienemer en deze tekortkoming niet wordt rechtgezet binnen een periode van veertien (14) dagen na aangetekende ingebrekestelling hiervan aan de Licentienemer die in gebreke blijft en waarin op redelijke manier de aard van de tekortkoming beschreven wordt, of wanneer de tekortkoming niet rechtgezet kan worden;
(ii) indien de Licentienemer onvermogend wordt, of betrokken raakt in een procedure tot ontbinding, faillissement of vereffening;
In dat geval is geen restitutie van de betaalde Licentievergoeding verschuldigd.
6.6. Replay VR heeft het recht om alle rechten verleend aan de Licentienemer onder deze EULA op te schorten, zonder voorafgaande kennisgeving, met onmiddellijke ingang en zonder tussenkomst van de rechter, in het geval dat de Licentienemer één van de voorwaarden van deze EULA schendt, met inbegrip van, doch niet beperkt tot, het niet tijdig betalen van de Licentievergoeding.
7. AANSPRAKELIJKHEID
7.1. Replay VR is niet aansprakelijk voor enige directe schade, behalve in geval van fraude of opzettelijke fout.
In geen enkel geval is Replay VR aansprakelijk voor enige indirecte schade (met inbegrip van maar niet beperkt tot verlies van winst, verlies van gegevens, verlies van inkomsten, stijging van operationele kosten, verlies van licentienemers).
7.2. Onder geen enkele omstandigheid zal de totale aansprakelijkheid van Replay VR voor de schade en verliezen die voortvloeien uit of in verband met deze EULA, of die het gevolg zijn van het gebruik of het onvermogen van de Licentienemer om de Software te gebruiken, hoger zijn dan het totale bedrag, indien van toepassing, dat daadwerkelijk door de Licentiehouder aan Replay VR is betaald voor het gebruik van de Software binnen de twaalf (12) maanden voorafgaand aan de datum van het instellen van een vordering.
7.3. De Licentiehouder stemt ermee in Replay VR te verdedigen tegen, schadeloos te stellen voor en te vrijwaren voor alle claims, schade, verplichtingen, verliezen, aansprakelijkheden, kosten en uitgaven (met inbegrip van, maar niet beperkt tot, advocatenkosten) die voortvloeien uit: (i) het gebruik door de Licentienemer van, of diens onvermogen tot gebruik van, de Software; (ii) de schending door de Licentienemer van deze EULA; en (iii) de schending door de Licentienemer van enig recht van een derde partij, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, enig auteursrecht, eigendomsrecht of privacyrecht.
7.4. Replay VR zal niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet nakomen van deze EULA indien dit te wijten is aan oorzaken buiten zijn redelijke controle (“overmacht/ force majeure”), zoals, maar niet beperkt tot, brand, overstroming, stakingen, downtime te wijten aan een licentiegever, arbeidsgeschillen of andere industriële verstoringen, (verklaarde of niet verklaarde) oorlog, embargo’s, blokkades, wettelijke beperkingen, rellen, opstanden, overheidsreglementeringen of de onbeschikbaarheid van het internet.
8. VERWERKEN VAN PERSOONSGEGEVENS
8.1. Wanneer Replay VR persoonsgegevens verwerkt in het kader van deze EULA zal zij dit doen in overeenstemming met de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG.
8.2. Alle Persoonsgegevens die verwerkt worden zullen worden verwerkt in overeenstemming met de Pivacy Policy, beschikbaar op https://Replayvr.be/privacy-policy/.
9. VERTROUWELIJKHEID
9.1. Partijen stemmen ermee in alle Vertrouwelijke Informatie te behandelen in overeenstemming met dit artikel 9. De bekendmakende partij blijft eigenaar van de informatie die zij aan de ontvangende partij meedeelt.
9.2. De ontvangende partij stemt ermee in alle nodige maatregelen te treffen om het vertrouwelijke karakter van de Vertrouwelijke Informatie te handhaven, in het bijzonder zal de Licentienemer:
- de Vertrouwelijke Informatie, geheel of gedeeltelijk, mondeling of schriftelijk, enkel gebruiken voor het strikte doel van het gebruik van de Software of in overeenstemming met de artikelen betreffende de verwerking van persoonlijke gegevens;
- de bekendmaking van of toegang tot Vertrouwelijke Informatie beperken tot haar vertegenwoordigers, adviseurs en auditors die deze informatie nodig hebben voor de doeleinden van de EULA en geen Vertrouwelijke Informatie bekendmaken aan andere derden of een andere derde partij toegang geven tot Vertrouwelijke Informatie zonder de uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van de bekendmakende Partij;
- enkel die kopieën van Vertrouwelijke Informatie maken die strikt noodzakelijk zijn voor de uitvoering van haar verplichtingen onder de EULA, en geen Vertrouwelijke Informatie wijzigen, aanpassen, decompileren of onderwerpen aan reverse engineering;
- de bekendmakende partij onmiddellijk op de hoogte te stellen wanneer zij vermoedt of zich bewust wordt van enige ongeoorloofde bekendmaking, toegang of gebruik van Vertrouwelijke Informatie en alle nodige maatregelen te nemen om elke (verdere) ongeoorloofde bekendmaking, toegang of gebruik ervan te voorkomen;
- om onmiddellijk haar Vertrouwelijke Informatie te vernietigen of terug te geven aan de bekendmakende Partij, met inbegrip van alle kopieën, notities, opnames en andere documenten en dragers die daarop betrekking hebben wanneer deze EULA eindigt.
- Behoudens uitdrukkelijk anders overeengekomen, berusten en blijven alle rechten, aanspraken en belangen op en in Vertrouwelijke Informatie bij de bekendmakende partij (of, indien van toepassing, de gelieerde ondernemingen van de bekendmakende partij). Deze EULA verleent geen enkele licentie op enig octrooi, auteursrecht of ander Intellectueel Eigendomsrecht van welke aard dan ook op de Vertrouwelijke Informatie.
10. ALGEMEEN
10.1. Replay VR behoudt zich het recht voor om, uitsluitend naar eigen goeddunken, bepaalde voorwaarden van deze EULA te herzien, te updaten, te veranderen, te wijzigen, daaraan toe te voegen of te verwijderen. Deze veranderingen zullen zonder voorafgaande kennisgeving aan de Licentienemer van kracht zijn. De meest recentste versie van de EULA zal beschikbaar op https://replayvr.be/eula/ De Licentienemer is zelf verantwoordelijk voor de controle van deze EULA op veranderingen.
10.2. De ongeldigheid of niet-afdwingbaarheid van een bepaling van deze EULA leidt niet tot de ongeldigheid of niet-afdwingbaarheid van een andere bepaling van de EULA of van de EULA in haar geheel. Indien een bepaling van de EULA onder het toepasselijke recht geheel of gedeeltelijk onwettig, nietig of onafdwingbaar in rechte zou worden verklaard, zal de desbetreffende bepaling geen deel meer vormen van deze EULA en verbinden Partijen er zich toe deze bepaling(en) te vervangen door een nieuwe bepaling die wel geldig is en zo dicht mogelijk aanleunt bij de gemeenschappelijke bedoeling van Partijen toen zij de ongeldige bepaling(en) opnamen. De wettigheid, geldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze EULA blijft behouden.
10.3. Het is een Partij verboden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming vanwege de andere Partij, haar rechten of verplichtingen, geheel of gedeeltelijk over te dragen aan een derde. Elke zulke overdracht zal als nietig beschouwd worden.
11. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK
11.1. Deze EULA wordt beheerst door het Belgische recht met uitsluiting van iedere buitenlandse wetgeving.
11.2. Alle betwistingen en geschillen voortvloeiend uit of in verband met deze vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken en hoven in België die bevoegd zijn voor de maatschappelijke zetel van Replay VR.